Ang Covid-19 (Coronaviruset) uppdaterat 23/4-20

Eftersom vi på Hästkliniken håller öppet som vanligt så måste vi vara extra noggranna med våra smittskyddsrutiner.

Det vill säga att ni inte besöker oss på kliniken om ni uppvisar något eller några symptom på sjukdom. Vi uppskattar om ni väljer att boka om tiden istället. Vi vill förvarna om att vi försöker minska på antalet människor inne på kliniken vilket innebär att vi uppskattar om ni kan fika och vistas utomhus i så stor utsträckning som möjligt. Från och med 1/4 så vill vi att endast 1 person är med hästen inne på kliniken. Medföljande får vistas utomhus för att på så sätt minimera antalet människor inne på kliniken. Vid vissa undersökningar tex munundersökningar och endoskopi vill vi att det endast är personalen som närvarar under själva undersökningen. Detta för att kunna hålla avstånd. Självklart får du som hästägare en utförlig genomgång efteråt.

Vi bjuder gärna på kaffe/te men den kommer att serveras av personalen. Det är bara att säga till vad ni vill ha.

Tack för er förståelse!

Med vänliga hälsningar