Dags för Kunskapskväll!

På Hästkliniken ser vi gärna att vi kan förebygga problem eller få in hästarna till oss innan en liten skada har blivit svår. Därför anordnar vi Kunskapskvällar där vi grundligt går igenom olika områden. Tillsammans ser vi över de viktiga saker vi kan göra i vardagen för att undvika skador. Nu är det åter dags för Kunskapskväll!

Kl. 18.15 I väntan på veterinären, del 1 Teori
18.20-18.55 Din häst står plötsligt på tre ben, har fastnat i ett elstaket, fått ett skärsår, kolik eller hög feber. Vad ska du göra när olyckan är framme och din häst är akut skadad eller sjuk? Vad är bästa förfarandet medan du väntar på veterinären eller tar er till djursjukhus? Veterinärerna på Hästkliniken berättar hur du i akutskedet tar hand om förmodade skador i t ex leder, på senor, i hud, ögon eller i magtarmkanalen. Detta är första delen av en kurs som i vår följs upp med en praktisk del 2 på kliniken.
18.55-19.10 Frågestund kring “I väntan på veterinären”.

Kl. 19.10-19.40 Paus med fika och smörgås

Kl. 19.40 I Fokus-Islandshästen
19.40-20.40 Vi är glada att presentera en stor auktoritet på Islandshästar, Ia Lindholm. Under namnet Ia & Denni driver hon tillsammans med Denni Hauksson ett företag med uppfödning, träning och tävling av islands-hästar på absolut högsta nivå. Ia var också Stallmagasinets islandshästexpert. Prisbelönt för sin uppfödning och med flera medaljer från SM, NM och VM kommer Ia bjuda på en mycket intressant stund, både för islands-
hästryttare och för hel-, halv- samt varmblodsfolk!
20.40- ca 21.00 Paneldiskussion och frågestund med Ia Lindholm och klinikens veterinärer

Kunskapskvällen äger rum onsdagen den 30 november.  Anmälan sker till event@hastkliniken.se,
senast den 24/11. Har du frågor? Maila event@hastkliniken.se eller ring 0705-382995.
Plats: Norrköping Konferens, St Persgatan 19 (ProNova-huset).
Kunskapskvällen är kostnadsfri och vi bjuder som vanligt på fika och smörgås.