Ta hand om Dig själv och inte bara hästen!

Innerst inne vet vi säkert att även vi människor behöver ibland gå igenom vår kropp och ge sig själv förutsättningar att kunna fungera på ett bra och hållbart sätt. Nu kan vi erbjuda Dig som människa hjälp av en osteopat här på kliniken. Vi har förmånen att Ellinor Skymne kommer regelbundet och behandlar oss människor. Se beskrivning nedan om Ellinor.
Bokning och frågor sker via oss på kliniken 011-34 01 80.
Varmt välkomna!

”Ellinor Skymne heter jag och är utbildad fyra och ett halvt år till osteopat på människor efter att i flera år arbetat som stallchef i tävlingsstall inom hoppning på 5* nivå, samt som tränare inom hoppning och dressyr. Intresset att jobba som osteopat på människor kommer från att kunna förstå kroppen, hur den fungerar och hur vår livsstil, stress, ojämn belastning, smärta, skador eller annat i vår vardag påverkar vår kropp.
För att hålla en häst på absoluta toppnivå krävs ett team med allt ifrån kompetenta ryttare, tränare, veterinärer, hovslagare och manuella terapeuter. I det är det lätt att glömma bort sitt eget management och hur viktigt det är att de som arbetar med hästarna också mår bra och är i balans i sin egen kropp, för vårt välmående och för att kunna vara vårt bästa jag när vi arbetar med hästarna.
Som tränare ser jag också hur det påverkar hästen när vi själva inte är i balans och hur våra ojämnheter sätter spänningar och försvårar träningen och målet om en liksidig och hållbar häst. Målet är att kunna hjälpa även de som är i den tidskrävande hästbranschen med sitt eget management och att hitta balans i vardagen.”