Tack för mig

Hej!

Malin heter jag och har funnits med här bakom kulisserna på Hästkliniken sedan starten, jobbar med kommunikation såsom webb, trycksaker, events.

Jag minns när de första tankarna kring kliniken föddes. När vi rev boxarna i gamla stalldelen, bilade upp golvet och började bygga på en modern hästklinik, inne i den gamla ladan. Det blir en härlig dynamik, när gammalt möter nytt.

Det har hänt en del sedan dess. Då huserade Carina med Pia som assistent i lokaler mindre än de som är idag. Många hästar har fått hjälp, en del har inte gått att rädda – glädje och sorg blandas väldigt påtagligt på sjukhus och kliniker. Ibland är en veterinär ”bara”en djurläkare, ibland en detektiv, ibland en axel att gråta mot.

Vi har haft kunskapskvällar med nyfikna åhörare, praktiska kvällar med läraktiga kunder, clinic med Patrik Kittel och Maria Gretzer i ett fullsatt ridhus. En härlig resa, från Carina och Pia till tre veterinärer, en mängd assistenter, hovslagare och equiterapeut.

Som sagt – en lång, intressant och rolig resa! Nu har jag slagit in på en ny väg och började förra måndagen en anställning som kommunikationsansvarig på Östsvenska Handelskammaren. Ännu en ny och spännande utmaning!

Jag önskar Hästkliniken i Norrköping lycka till på den fortsatta resan!

Med en önskan om att alla ni hästägare ska ha glada friska kompisar och nöjda atleter.

/Malin Olsson